Annonce:
9.3 C
Slagelse
onsdag, september 28, 2022

Corona-trætte Københavnere til Vestsjælland

Tip os døgnet rundt på:
Messenger (Besked)  Ring 42 74 42 74

 

Annonce:
Annonce:

Destination Sjælland med stor målrettet kampagne

Destination Sjælland som dækker Holbæk-, Kalundborg-, Odsherred-, Slagelse- og Sorø Kommune, sætter nu stærkt ind med kampagnen “Sammen om Håb”, som har til formål blandt andet at friste Corona-trætte Københavnere med frisk luft.

Når Corona-kulleren melder sig, og I trænger til frisk luft, så venter et væld af vandreruter, cykelruter, betagende natur og meget andet i Destination Sjælland.“, skriver Destination Sjælland på hjemmesiden med sit slogan: Meget mere end # Bare Danmark

I Storkøbenhavn har man blandt andet 40 busser og geografisk annoncering på Sociale medier, som skal lokke flere til den Sjællandske Vestkyst.

Tungt avis-skyts
De seneste måneder har Destination Sjælland endvidere formået at sætte sig tungt på blandt andet Fyn, København og store dele af Jylland, med deres kampagner, som tæller alt fra kvartsider i ugeaviser hos Jysk Fynske Medier, samt helsider i Politiken, Berlingske og Jyllands-Posten.
Det tunge skyts i landets aviser, suppleres i følge Destination Sjælland med vejrspots hos flere TV2-Regioner, samt ‘massiv’ digital annoncering.

Sammen om håb
Fælles for kampagnerne er at brugerne sendes til Destination Sjællands kampagneside: Sammen om håb, der let og enkelt formår at fremvise oplevelser for hele familien.
I kan gå på historiske Geohunting-jagter, spankulere i vinmarkerne eller noget hele tredje.” skriver Destination Sjælland, før flere oplevelser som Tangsafari, Lær at dyrke vin, Guidet vandreture til Vejrhøj eller mulighed for begynderkursus i havkajak fremviser sig.

Pandemi hårdere end finanskrisen
I perioden fra januar til november 2020, var der 10 millioner færre overnatninger sammenlignet med samme periode året før, hvilket svarer til et fald på 19 procent, på trods af en fremgang på 1,5 millioner flere danske overnatninger.

Covid-19 har dermed været langt hårdere en finanskrisen, som kostede 6 procent af overnatningerne i perioden januar til november 2009.

Turismen befinder sig lige nu i en historisk stor nedtur med enorme konsekvenser for både erhverv, destinationer og samfundsøkonomien. Selv den mest optimistiske prognose peger på, at vi er fremme ved 2023, før vi er tilbage på det niveau, vi kom fra,” siger adm. direktør Jan Olsen, VisitDenmark i en udsendt meddelelse om turismen i 2020.

Annonce:
Annonce:

Seneste

Læs også